Batman’da doğaya 250 keklik salıverildi
BATMAN /2016-08-02 13:45:36
Doğa Koruma ve Milli Parklar Batman İl Müdürlüğü, Kozluk Avcılar Derneği ve Muhtarlar Derneğinin birlikte organize ettiği yaban hayatını koruma programı çerçevesinde doğaya 250 adet kınalı keklik bıraktı.
Kozluk Çayönü (Raşadara), Kurşunlu (Mala Xano) ve Yeni köy (Günde Nu) mevkilerine doğaya bırakılan kekliklerin tabiatta biyolojik mücadeleye katkı sağladığını belirten Kozluk Avcı ve Avcıları Sevenler Derneği Başkanı Gürgin Kalkan, “Kene ve bilhassa süne ile mücadelede kınalı kekliklerle büyük başarı sağlanıyor.” dedi.
Yaban hayatını korumak için her yıl keklik saldıklarını söyleyen Kalkan; “Doğal yaşamın ve ekolojik dengenin korunması amacıyla önemli çalışmalara imza atıyoruz. Doğaya salınan kınalı kekliklerin ortama uyum sağlayabilmesi için birkaç gün yırtıcı mücadelesi yapacağız. Yine bölgede avlanan avcıları yavru keklikler konusunda uyarılarda bulunuyoruz. Doğaya saldığımız kekliklerin hayatta kalabilmesi için 1-2 yıl avcı ve yırtıcı kuşlardan korunması gerekiyor. Bugün burada 250 kekliği doğaya saldık. Aldığımız sözlerle yılsonuna kadar bin adet kınalı keklik daha doğaya bırakmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
Yazarlar
- 01Batmanlı genç Bursa’da öldürüldü
- 02ADİLE GÜRBÜZ RÖPORTAJI
- 03Murat Çiçek ile röportaj:
- 04YAZARI, OSMAN KAYA “RADYO YÜKSEL”e KONUK OLDU
- 05DÜNYA HASTANESİNDEN BİR İLK DAHA
- 06İŞKUR TYP KURA SONUÇLARI AÇIKLANDI
- 07 Numan Hadi Radyo Yüksel’e Konuk Oldu
- 08Batman’da düzenlenen “Genç Hatipler Minberde” yarışması
- 09Ziver Özdemir ile Röportaj
- 10Asırların taşıdığı gelenek: Tandır ekmeği
- 11 TOKİ KONUTLARINDA ANAHTAR TESLİMİ
- 12Aslan, Meydan Ortaokulu öğrencilerini konuk etti
- 13RADYO YÜKSEL YÜKSELEN YILDIZLARI AĞIRLIYOR
- 14Ben Değil, Siz Kazanacaksınız
- 15Feci kazada hayatını kaybedenler gözyaşlarıyla defnedildi
- 01MÜDÜR CİĞER, PİKTES ÖĞRETMENLERİYLE BULUŞTU
- 02VALİ CANALP’A ÖZEL GÜVENLİK HAFTASI ZİYARETİ
- 03TRAFİK KOMUTA VE KONTROL MERKEZİ HİZMETE AÇILDI
- 04PORTEKİZLİ BENNY, PETROLSPOR’A İMZA ATTI!
- 05BATMAN’DA ÖĞRENCİLER KARNELERİNİ ALDI, YAZ TATİLİ BAŞLADI
- 06KALDIRIMLARDA YENİLEME ÇALIŞMASI BAŞLADI
- 07MÜDÜR CİĞER, OKUL İNŞAATLARINI İNCELEDİ
- 08ESAT EKREMOĞLU, MHP LİDERİ DEVLET BAHÇELI’Yİ MAKAMINDA ZİYARET ETTİ
- 09Temizlik Ekipleri Sahada Çalışmalarına Devam Ediyor
- 10UYUŞTURUCU OPERASYONU
- 11Batman Çayı’nda mahsur kalan 5 kişi kurtarıldı
- 12Batman Çayı’na düşen vatandaş kurtarıldı
- 13EBRUYA GÖNÜL VERENLERİN ESERLERİ SANATSEVERLERLE BULUŞTU
- 14Batman’da Zabıta Ekiplerinden Kaldırım ve Yol İşgallerine Müdahale
- 15Batman’da Sıcaklıklar Artıyor, Vatandaşlar Gölgelik Alanlara Yöneldi




Henüz Yorum yok