AHMET KAYA
MUKAYESE -MUHAKEME- MUHASEBE
Şeyh-i Şahaneleri Buyurduki,
Tedavi teşhis ile başlar .
Dinler Kuralları nizam ve intizamı geregi, zor yapılardır.
Günümüzde %99' lara varan dindarlaşma rakamları bile Hangi yalanın etrafında tur attıgımıza delalet eder.
Dindar ve dingin bir yaşamı ölçmek için bile en az bir dinden uzak dinsiz kötü yaşayan insana ihtiyaç vardır.
Oysa başımızı ne yana döndürsek dindar ve kindar bir kalablık ile karşılaşıyoruz.
Bu işin fıtratına aykırıdır.
Toplumun Baş döndürücü bilgi akışı ile abluka altına alındıgı bu dönemde, insan ikilem içinde kalmaktadır.
Ekonomik koşular bilgi bombardımanı zamanın daha hızlı akmaya başlaması ile çabuk tüketen bir kalabalık. Oysa bu çabuk tüketme yeni bilgi gereksinimlerini zaruri hale getirir ama aşırı bilgi ile abondone olmuş zaman, para, ögrenme fakiri bir topluluk için şartların daha da zorlaşması ve giderek geri kalmasının sebeblerini yaratır.
Orta okulda matematik dersi gibi geri kaldıkça gruptan koparsınız ve artık geriden makuz kaderinizi tarif etmek için bahaneler aramaya başlarısınız.
O zaman geriye istediginiz yerden takip edebileceginiz para ve zamanı daha az gerektiren din devreye girer. Ama burada devreye giren din gerçek din olmamaktadır .
Buradaki boşluğu tespit eden kurnaz yapılar bunu maddi manevi kullanmaya başlar .
Buralarda kur'an kullnaılmaz, bunu sebebi ise hem daha az günah işlemek için hemde müşteriyi uyandırmamak için kullanışlı ve bağlı kalması için daha çok uydurulan bir kaç hacı, hoca şeyh rivayet hadis üzerinden başı döndürülür içinden çıkılmaz hal alır.
Artık oradaki zındıka teslim olmuş, mukayese , muhakeme , ve muhasebe yeteneği olmayan insanlar ortaya çıkar. Oysa muhasebe yetenegi olmayan tüm yapılar batar. Muhasebe yetenegi olmayan insan da batar, Mukayese de öyledir, mukayese etmeyen insan muhakeme edemez, muhakeme etmeyen insan adil olamaz, adil olmayan insan dogru karar veremez, dogru karar olmadan yönetilen çocuk, aile, mahalle, şehir, devlet ve dünya, yaşanılmaz intiharın ölüm oruçlarının oldugu kirli mezbelelik bir alan haline gelir. Oysaki bu işten kurtulma sıyrılma imkanı olan insan ise solugu deizm de alır, deizm buna merkez olur.
Yani önümüzdeki dönem, deizmin doğru yada iyiligi başka ama sundugu kolaylık zaman ve para algısı bakımından, daha çok müşteriyi cezbetmektedir, önümüzdeki yıllar deizm yılları olarak adlandırılabilir.
Gerçek islam dini ve kuran-i Kerim, müslümanılık şartları ise eskisi gibi degildir şartlar daha da zorlaşmıştır.
Henüz Yorum yok